loading...
فیلم ،سریال، کارتون
kharidposti بازدید : 159 زمستان 1393 نظرات (0)

فیلم مستند معمار من ( لویی کان )/اورجینال

دسته فیلم و سریال و کارتون زیردسته فیلم مستند

در مستند «معمار من»، پسری تلاش می کند لوئی کان افسانه ای را از میان بناهای به جا مانده اش درک کند؛ لویی کانی که بزرگترین معمار آمریکایی زمان خود بود.


کان در واقع سه خانواده داشت! از همسرش «استر» یک دختر داشت .از «پتیسون» ناتانیل و بعد از همه از همکار دیگرش «آن تینگ» معمار، یک دختر دیگر داشت.سه کد بانو که جدا از هم زندگی می کردند. وقتی لوئی مرد، ناتانیل تنها ۱۱ سال داشت و هم اکنون در میانسالی تصمیم گرفته است که در موردش تحقیق کند و عهده دار سفر پر خطری شود که پر است از زیبایی،

ناتانیل در یک مصاحبه تلفنی در ارتباط بین فیلم سازی او و معماری مگوید:« یک قرابت بین معماری و فیلم وجود دارد. زمانیکه کوچک بودم به کتابهایی که بناهای او در آن بود نگاه می کردم. شما در این محیط شروع به خلق صحنه ها می کنید. آنچنان که معماران دوست دارند در مورد یک بنا با کشیدن تصویر آن چیزی یاد بگیرند .
کشیدن شما را آرام می کند،متوجه جزئیات می کند. فیلم ساختن از بناها هم به من آرامش می دهد. من بناها را در باران و آفتاب دیده ام، در روز و شب، وقتی جوان بودم من آنها را مرموز، منجمد و دور از دسترس احساس می کردم، ولی حال که فیلم آنها را ساخته ام به من نزدیکتر شده اند، من دریافته ام که آنها در عین صلبیتشان می توانند آرام و رویایی باشند.





زمانیکه لویی کان سه ساله بوده، با والدینش در جایی که هم اکنون «استونی» نامیده می شود زندگی می کردند، او از اجاق خانوادگی شان چند تکه ذغال برداشت و آنها را روی پیش بندش گذاشت، پیش بند آتش گرفت و نیمه چپ پایین صورتش را برای همیشه مجروح کرد.
کتاب های یهودیان می گوید که زمانیکه موسی کودک بود به وسیله فرشته ای راهنمایی شد تا ذغال داغ را درون دهانش بگذارد تا از امتحان فرعون نجات پیدا کند!
مادر لوئی کان فکر می کرد این اتفاق نشانه ای از بزرگی است.بعدها، ابزار مورد علاقه کان برای ترسیم «ذغال چوب» بود و در بناهایش نیز دوست داشت مصالح را خشن نشان دهد… ممکن است این آثار همان جراحت همیشگی باشد!

دوران خوشبختی کان به عنوان یک معمار بزرگ بسیار کوتاه بود. مانند بسیاری از معماران، او بسیار دیر به شهرت رسید؛ آثار خوبش را تنها بعد از سن ۵۵ سالگی ساخت …
فیلم حس ترحم و دلسوزی انسان را نرم نرم و با زیرکی بر می انگیزد؛ اما ناتانیل در سفری که به اعماق روحی ابر مرد معماری معاصر آغاز کرد، هرگز تسلیم حرفهای پیش پا افتاده و کم اهمیت نمی شود و این به او اجازه می دهد که به ارزش واقعی ونکات مثبت و منفی پدرش دست پیدا کند و شکیاتش رفع شود.

فیلم «معمار من» مملو از نماهایی غنی از طراحی هایی با ابهت از آثار « کان» است؛ حتی اگر هیچ چیز از معماری یا لوئی کان ندانید، این فیلم شما را به آن دو نزدیک می کند… و شما را سرشار از احساسات پاک و انسانی می کند.





مستند “معمار من ” نگاهی خودمانی به یکی از مطرح ترین معماران تاریخ ، لوییس آی کان ( لویی کان ) است . معماری که هیچوقت کسی جرئت پس زدن نقابش در نقش معلم و معمار یکه تاز و چرب زبان را نداشت .

هنرمندی که ابهت و احساس تعلق باستانی را با مضامین نو در آمیخت و تاریخ را دوباره نوشت . او مهندسی بود که زخم های صورتش ، همان هایی که در کودکی اسباب تمسخرش بود ، را در جداره های نمایان معماری آورد و درون زخمی اش اینگونه متبلور شد .

اما اشتباه نکنید ! در مستند “معمار من” خبری از بحث های آکادمیک هنر و زیبا شناسی یا بررسی ساختمان هایی که او ساخت نیست .

بلکه تصویریست از پیرمردی خوشگذران ، که اواخر عمر به شهرتی جهانی رسید . این مستند از دید پسرش که کارگردان فیلم نیز هست روایت می شود. او تصمیم می گیرد تا دور دنیا را در نوردد و در تمام ساخته های پدر وارد شود تا شاید بفهمد پدرش که بود و چه کرد و روح او را در بناهایش بجوید .

در این مستند که نامزد جایزه ی اسکار نیز بوده است . لوییس کان معروف پیش از اینکه معماری جهانی توصیف شود یک پدر تصویر می شود.

ش م:546556/197452



فروشنده: جوانه ها

قیمت: 9,800 تومان

درصد :50

روش خرید: برای خرید فیلم مستند معمار من ( لویی کان )/اورجینال، پس از کلیک روی دکمه زیر و تکمیل فرم سفارش، ابتدا محصول یا محصولات مورد نظرتان را درب منزل یا محل کار تحویل بگیرید، سپس وجه کالا و هزینه ارسال را به مامور پست بپردازید. جهت مشاهده فرم خرید، روی دکمه زیر کلیک کنید.


خرید فیلم مستند معمار من ( لویی کان )/اورجینال


برای دیدن سایر محصولات این فروشنده اینجا کلیک کنید.

پیشنهاد خرید این محصول به دوستان
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 38
  • کل نظرات : 9
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 31
  • آی پی دیروز : 11
  • بازدید امروز : 34
  • باردید دیروز : 15
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 144
  • بازدید ماه : 111
  • بازدید سال : 11,856
  • بازدید کلی : 25,222